Fakturering
Utöver Skatteverkets krav på en faktura har Lotus egna krav för att fakturan ska kunna hanteras i vårt system. Dessa krav måste vara uppfyllda för att fakturan ska hanteras och betalas.
Välj det alternativ som passar er bäst och återkom med information om vad som passar er bäst.
Så skickar du fakturor till Lotus
Vi på Lotus vill att du som leverantör ska få betalt i tid och på ett säkert sätt. E-faktura är ett säkrare och snabbare sätt att hantera fakturor på och värnar om miljön. Du har två olika alternativ att välja mellan för att skicka dina fakturor elektroniskt till Lotus:
E-faktura via Peppol
Om ni vill skicka e-fakturor via Peppol-nätverket har vi följande adress.
Fakturamottagare
Peppol-ID: 0007:5565395406
|
E-fakturan kommer att skickas enligt den europeiska standarden Peppol BIS Billing 3.0.
E-faktura på annat sätt
Om ni vill skicka e-fakturor på annat sätt så har vi följande adresser.
Fakturamottagare
Företagsnamn: Lotus Maskin & Transport AB
Organisationsnummer: 556539-5406
e-fakturaadress*: 7365565395408 e-fakturaleverantör: Scancloud
|
*) En e-fakturaadress kan till exempel vara GLN eller ISO nummer. Om ni inte vet vilken e-fakturaadress ni har kan ni vända er till er e-fakturaleverantör för att få den informationen.
Faktura som PDF-fil via e-post
Om ni vill skicka fakturan som en PDF-fil via e-post så har vi följande adress.
OBS! Eventuellt underlag måste skickas med samma PDF som fakturan.
Fakturaadress
Lotus Maskin & Transport AB Segersbyvägen 3B 145 63 Norsborg
|
Lotus tar inte emot pappersfakturor via post därför uppmanar vi alla våra leverantörer att välja ett av alternativen ovan.
Efter erhållen faktura kommer betalningsvillkor 30 dagar att gälla.
Lotus krav på information och märkning
Information och märkning som ska finnas på fakturan.
- Fullständigt juridiskt bolagsnamn på köpande bolag
- Organisationsnummer
- Faktureringsadress
- Referens: Namn på beställaren
- Projekt/Littranummer
Om fakturan inte uppfyller Lotus krav på information och märkning, kan fakturan inte hanteras och kommer att reklameras/avvisas. Det är leverantörens ansvar att rätta upp och skicka in en ny korrekt faktura.
Några vanliga anledningar till reklamation eller avvisning är:
- Fakturareferens saknas
- Angiven fakturareferens går till ett annat bolag i koncernen än vad fakturan är ställd till
- Upplysning om omvänd skattskyldighet saknas (Byggmoms)
- Betalkonto saknas